După inaugurarea uzinei din Maroc în 2012, Renault continuă să investească în capacități de producție în Africa de Nord, compania franceză inaugurând luna aceasta o nouă fabrică în Oran, Algeria.
De ce ne-ar interesa pe noi românii deschiderea unei uzine Renault în Algeria? Pentru că aceasta va produce modelul Renault Symbol, care nu este altceva decât o Dacia Logan pe care este aplicată sigla mărcii franceze. Deși Renault susține că uzina din Oran va produce automobile exclusiv pentru piața auto algeriană, este clar că această decizie poate fi oricând schimbată, ceea ce ar putea afecta uzina Dacia din Mioveni.
La început, uzina Renault din Algeria va avea o capacitate anuală de producție de 25.000 de unități pe o singură linie, însă francezii iau în calcul și deschiderea unei a doua linii care ar crește producția anuală totală la 75.000 de autovehicule. Astfel, nu este exclus ca la momentul expansiunii, uzina din Algeria să preia din producția de Logan/Symbol din România. Interesează pe cineva din guvernul României acest lucru? Mă îndoiesc.
Renault a angajat aproximativ 350 de persoane în ultimele luni, noii angajați primind instruire la uzine Renault-Nissan, inclusiv la cea din România care produce Dacia Logan dar și Renault Symbol.
Modelul Renault Symbol pentru piața algeriană va avea un nivel înalt de echipare standard, incluzând un sistem de navigație GPS. Renault este constructorul auto numărul unu în Algeria, cu o cotă de piață de peste 25% la sfârșitul lunii septembrie 2014.