• Dezmembrari Auto - Piese Auto SH - Dez.ro Site-ul Dezmembratorilor din Romania !

De la A la Z despre supapa de presiune. Simptomele unui regulator de presiune defect si cum poti remedia asta!

Timp de citire: 8 minute

Crezi ca regulatorul de presiune de la masina ta este DEFECT? Afla din acest articol, bine documentat de catre expertii DEZ.RO, care sunt simptomele unui regulator de presiune defect, la ce trebuie sa fii atent si ce poti face in acest caz pentru a economisi bani!

De la A la Z despre supapa de presiune. Simptomele unui regulator de presiune defect si cum poti remedia asta!

Chiar daca este o componenta destul de mica si aparent neinsemnata, un regulator de presiune (cunoscut de catre majoritatea soferilor cu denumirea de „supapa de presiune”) este extrem de important, deoarece asigura un grad maxim de performanta al unei masini si stabileste un nivel de consum de combustibil in limitele normalului.

➤Cuprins:

1.Ce este un regulator de presiune si cum functioneaza acesta?
2.Care sunt simptomele unui regulator de presiune defect ?
3.Diesel sau benzina – Rolul unui regulator de presiune si ce se intampla daca acesta se defecteaza?

4.Afla cum se manifesta un regulator de presiune defect la diferite branduri si modele de masini!
5.Care sunt cauzele si comportamentul care duc la uzura regulatorului de presiune ?
6.Ce poti face pentru a impiedica sau reduce defectarea unui regulator de presiune ?
7.Cum este bine sa actionezi in momentul in care observi nereguli la regulatorul de presiune al masinii tale?

☛1. Ce este un regulator de presiune si cum functioneaza acesta?

Regulatorul de presiune al combustibilului este o piesa de natura electrica sau mecanica( in functie de tipul motorului si de transmisia de alimentare) ce are grija ca presiunea pompei de benzina sau de motorina sa nu depaseasca o anumita valoare.

Mai exact, cand regulatorul de presiune „simte” ca o anumita cantitate de carburant vine spre rampa de injectoare cu o presiune mai mare, el intoarce o parte din acesta inapoi in rezervor, astfel incat combustibilul sa fie constant, la valoarea optima unui consum regulat, dar in acelasi timp ideal pentru a asigura pornirea rapida si in parametrii normali a masinii. La fel de bine, un regulator de presiune poate fi reglat sa dea o presiune mai mare combustibilului, pentru acele cazuri in care este necesar, fiind prezent in general la masinile performante sau pentru cele de curse si raliuri.

regulator de presiune pentru combustibil 3

☛2. Care sunt simptomele unui regulator de presiune defect ?

regulator de presiune pentru combustibil 2

Atunci cand regulatorul de presiune este defect, acesta poate bloca total fluxul de carburant, astfel ca rampa de injectoare nu mai este alimentata si automobilul nu mai poate porni. Exista si situatii in care presiunea poate fluctua si raportul aer-combustibil inregistreaza valori modificate, moment in care automobilul nu mai functioneaza in parametrii normali.

Exista o serie de simptome care tradeaza aceasta defectiune a masinii tale, asadar acorda-le atentie:

  • Pornirea cu dificultate a motorului sau chiar imposibilitatea de a porni

Intrucat una dintre principalele atributii ale unui regulator de presiune este sa asigure si sa mentina nivelul optim de combustibil, chiar si atunci cand motorul nu este in functiune, in momentul in care acesta se defecteaza, cel mai probabil masina va porni foarte greu sau deloc. Acest lucru se poate intampla mai ales atunci cand autovehiculul nu a fost folosit cateva ore si are motorul rece. In timp, daca problema nu este remediata, chiar si pornirea „la cald” (cu motorul cald inca) se poate realiza cu dificultate, ajungand pana la imposibilitatea de a accesa autoturismului.

  • Intampinarea problemelor la accelerare si de decelerare

Atunci cand supapa de presiune este defecta, se inregistreaza imposibilitatea de a depasi o turatie de peste 3000 de ture. In unele cazuri, motorul nu depaseste 2000 de ture. Acesta este rezultatul incapacitatii motorului de a obtine un echilibru perfect intre aer si combustibill.  Odata ce aceasta componenta se defecteaza, nu provoaca numai probleme la accelerare, ci si la decelerare( atunci cand vreti sa micsorati viteza), datorandu-se faptului ca se poate acumula combustibil in exces ce va intarzia procesul de reducere a kilometrajului.

  • Consum mare de combustibil nejustificat

Atunci cand regulatorul de presiune functioneaza prost, motorul este obligat sa depuna eforturi mult mai mari pentru ca vehiculul sa poata functiona. Acest lucru inseamna ca masina ta necesita mai multa energie, care este consumata sub forma de combustibil.

  • Scurgeri de combustibil

Consumul mare de carburant ar putea fi datorat si anumitor pierderi ale acestui fluid. Desi pot exista mai multe defectiuni semnalate de scurgerile de combustibil, trebuie sa iei in calcul faptul ca s-ar putea sa fie si din cauza regulatorului de presiune defectat. Acesta este insotit de niste garnituri pe partea laterala, care datorita uzurii sau a utilizarii pe termen lung  se vor slabi, astfel ca pierderea combustibilului este inevitabila in acest caz. Daca nu vei sesiza la timp problema, nu doar ca vei plati mult mai mult pentru consumul masinii tale, in timp ce aceasta va rula la o performanta scazuta, dar scurgerile de carburant reprezinta un risc semnificativ pentru siguranta ta si a celorlalti pasageri si participanti la trafic.

  • Teava de esapament va elibera un fum de culoare neagra

Pe langa utilizarea combustibilului in cantitati mai mari decat este necesar astfel incat masina sa functioneze la putere si capacitate maxima, un alt simptom al unui regulator de presiune defect poate fi reprezentat de fumul de culoare neagra emis de teava de esapament. Desigur, acest simptom ar putea sa semnaleze si alte probleme ale altor componente, precum defectarea carburatorului, injectoarele uzate sau infundarea filtrelor de aer.

  • Zgomote deranjante la nivelul pompei de combustibil

In momentul condusului, pompa de carburant se remarca printr-un sunet normal, obisnuit. Atunci cand acesta devine deranjant, ar fi bine sa verificati componentele motorului, in special supapa de presiune, pentru ca aceasta s-ar putea sa fie cauza.

Acestea sunt doar cateva dintre simptomele ce pot aparea in cazul unui regulator de presiune defect, iar, majoritatea oamenilor la sesizarea lor, poate confunda problema reala cu defectiunea injectoarelor sau a electromotorului, intrucat prezinta simptome similare.

☛3. Diesel sau benzina – Rolul unui regulator de presiune si ce se intampla daca acesta se defecteaza!

  • Regulator de presiune defect la masinile pe benzina

La un motor ce are injectie indirecta ( asa cum se intampla la majoritatea masinilor care se alimenteaza cu benzina), diferenta dintre presiunea combustibilului in rampa si cea a aerului de admisie este necesar sa ramana in permanenta constanta, indiferent de functionarea motorului. Pentru ca acest lucru sa se intample, este necesara folosirea unei componente care sa aiba ca rol ajustarea presiunii carburantului in rampa, in functie de modul in care variaza presiunea aerului, iar aceasta operatiune este realizata de un regulator de presiune.

Atunci cand acesta este uzat sau se defecteaza, nu se mai poate stabili un nivel constant intre presiunea carburantului si cea a aerului, fapt ce duce la o functionare defectuoasa a motorului intrucat cantitatea combustibilului injectata in cilindri nu mai poate fi controlata.

  • Regulator de presiune defect la masinile diesel

Motoarele diesel moderne sunt cu injectie directa, ceea ce insemna ca motorina este injectata direct in cilindru. Putem intalni doua tipuri de motoare moderne diesel: Injectia pompe-duse ( pompa-injector) si sistemul common-rail.

In ceea ce priveste prima categorie, un motor cu 4 cilindri va avea 4 injectoare, ceea ce inseamna ca acestea sunt pompe de motorina individuale,  iar fiecare este alimentat cu motorina de o pompa de presiune mica. Avantajul este ca, daca un injector se strica, nu va trebui sa inlocuiesti tot blocul motor, ci doar componenta uzata.

A doua categorie de motoare diesel de tipul sistemul common-rail ( rampa comuna) este un sistem de injectie care se foloseste de o rampa comuna pentru toate injectoarele. In acest caz, doar o singura pompa de presiune va impinge motorina concomitent si in mod egal catre toate injectoarele.

☛4. Afla cum se manifesta un regulator de presiune defect la diferite branduri si modele de masini!

Regulatorul de presiune poate fi afectat la toate modelele de masini, insa privind anumite sondaje inregistrate pe diferite forumuri, printre cele mai comune autovehicule care pot prezenta acesta problema se numara: Dacia Logan, Opel Astra, Renault Simbol, Volkswagen, dar si alte branduri.

Acest lucru nu inseamna insa ca masinile mai sus mentionate nu prezinta o performanta ridicata, ci doar pentru ca sunt unele dintre cele mai accesibile si preferate autoturisme de catre romani, sunt si cele mai folosite, deci prezinta un grad mai mare de defectare.

☛5. Care sunt cauzele si comportamentul care duc la uzura regulatorului de presiune ?

Putini sunt soferii care conduc 100% regulamentar si aproape la fel de putini sunt cei care au grija de autovehiculul lor asa cum ar trebui, nu doar la nivel exterior, cat sa arate bine si sa para ingrijit. Nu uita ca motorul, cu toate componentele sale este piesa centrala a unei masini, asadar acorda-i importanta care i se cuvine.

In ceea ce priveste comportamentul care conduce la defectarea regulatorului de presiune, sunt anumite cauze destul de specifice:

  • Alimentarea cu combustibilul neindicat sau nivelul scazut de carburant;
  • Neverificarea si necuratarea la nivelul motorului;
  • Prezenta carburantului in „furtunul de vid” si scurgerea combustibilului pe furtun dupa ce a fost pornit.

☛6. Ce poti face pentru a preveni sau reduce defectarea unui regulator de presiune ?

De cele mai multe ori, o piesa de natura electrica sau mecanica se poate deteriora iremediabil fara ca un sofer sa intervina in vreun fel. Insa, pentru a te asigura ca previi pe cat posibil defectarea regulatorului de presiune pentru combustibil, ar trebui sa acorzi atentie anumitor aspecte precum:

  • Alimentarea cu carburant de calitate

Una dintre modalitatile care duc la uzura si deteriorarea unui regulator de presiune poate consta in blocarea orificiilor cu anumite impuritati care se pot regasi in combustibil. Din acest motiv, indicat ar fi sa alimentezi tot timpul de la o benzinarie calificata si sa ai grija ca lichidul sa ajunga direct in rezervorul masinii tale.

Exista situatii in care, este indicat sa ai tot timpul la indemana o rezerva de combustibil, insa cel mai bine ar fi sa iti faci din timp plinul cu benzina sau motorina, pentru a le evita pe cat posibil. In putinele ocazii in care totusi este necesar sa transporti un plus de carburant, asigura-te ca recipientele sunt perfect curate si ferite de alte lichide sau substante care pot afecta calitatea carburantului ce urmeaza sa fie redirectionat catre rezervorul masinii si preluat de catre injectoare, implicit de supapa de presiune.

  • Mentinerea unui nivel cel putin minim sau moderat de combustibil in rezervorul masinii tale

Circularea cu un nivel mult prea scazut de combustibil, poate fi daunatoare masinii si mototului acesteia pe termen lung. In primul rand, regulatorul de presiune, in momentul in care nu primeste suficient combustibil pe care sa il filtreze catre rampa de injectoare, in timp acesta se va uza. Pe de alta parte, daca vei conduce cu un nivel scazut de carburant, vei „forta” injectoarele sa preia benzina sau motorina de pe fundul rezervorului, unde pot sa existe depuneri, reziduuri si alte impuritati, care nu vor face niciun favor condusului, dimpotriva.

  • Verificarea periodica a supapei de presiune

Din diferite motive, regulatorul de presiune se poate bloca sau poate fi cuprins de resturile de ulei, praf si alte impuritati care se pot depune atat pe caroseria, cat si in interiorul masinii tale, in special in zona motorului. Ar fi bine sa verifici periodic supapa de presiune pentru a elimina aceste impedimente si pentru a preveni deteriorarea si defectarea acestei componente.

  • Nu uita nici de reviziile tehnice periodice, caci aceastea au rolul de a identifica din timp problema

☛7. Cum este bine sa actionezi in momentul in care observi nereguli la reguatorul de presiune al masinii tale?

Daca observi si simti prezenta simptomelor mai sus evidentiate, ideal ar fi sa programezi o vizita la un service auto pentru un test pe care sa il faci masinii tale. In urma rezultatelor obtinute, impreuna cu mecanicul care a identificat problema, stabileste ce este de facut. De regula, insa, aceasta componenta nu suporta reparatii, iar cel mai probabil va trebui iremediabil inlocuita.

In functie de automobilul pe care il detii, pretul unui regulator de presiune poate varia, insa de cele mai multe ori, chiar daca este o componenta minuscula sau aproape insesizabila, poate fi extrem de costisitoare. O varianta de rezerva ar fi sa apelezi la un serviciu de dezmembrari auto si sa soliciti existenta unui regulator de presiune, pentru a nu suporta costuri mult prea mari.

Nu uita, asadar, ca oricat de minuscula ar fi o componenta a masinii tale, aceasta poate face diferenta chiar mai mult decat ai putea crede.

Surse foto:
www.carfromjapan.com
www.topisimages.com


Publicat la 3 Decembrie 2018 Publicat in Sfaturi utile

Te-ar mai putea interesa